Subskrypcyjne ABC dla początkujących. Jak uzyskiwać przychody za dostęp do treści?

Subskrypcje – nowoczesna forma prenumeraty

Dziś już nikt nie czeka na gazetę w skrzynce. Internet zmienił zasady gry – teraz możesz dostarczać treści częściej, lepiej i z większym zyskiem. W tym szkoleniu dowiesz się, jakie modele subskrypcji działają najlepiej, który sprawdzi się u Ciebie i jak krok po kroku wdrożyć go w swoim medium internetowym. Cena szkolenia to 490 zł netto – to świetna inwestycja w rozwój Twojego medium i nowe źródła przychodu. Konkrety, przykłady i rozwiązania do zastosowania od zaraz.

Paweł Nowacki

Specjalista od modeli subskrypcji online. Ekspert od rozwoju contentowego mediów i działacz w obszarze dziennikarstwa.

Tagi

Subskrypcja, membership, donacje – co wybrać?

Czy każda subskrypcja działa tak samo? Czym różni się jej klasyczna wersja od modelu członkowskiego albo wsparcia donacyjnego? Jakie dane warto zebrać przed podjęciem decyzji i jak uniknąć błędów przy wdrażaniu płatnych treści? W tym szkoleniu pokażemy Ci sprawdzone praktyki i konkretne rozwiązania, których nie znajdziesz w przypadkowych artykułach online. Wszystko po to, by pomóc wydawcom lokalnych i branżowych mediów zarabiać skuteczniej i mądrzej.

Subskrypcyjne ABC

Wielu wydawców myśli o subskrypcji jako o czymś „dla dużych graczy” – tymczasem płatne subskrypcje mogą działać także w lokalnych i niszowych mediach.

Subskrypcje to model, w którym odbiorcy regularnie płacą za dostęp do treści: artykułów, podcastów, newsletterów czy innych form wiedzy i informacji. Najczęściej działa to na zasadzie miesięcznych lub rocznych opłat, które dają dostęp do materiałów premium.

Dobrze wdrożona subskrypcja to nie tylko źródło stabilnego dochodu – to także sposób na zbudowanie lojalnej społeczności i uniezależnienie się od kaprysów reklamodawców czy algorytmów.

Trzeba jednak pamiętać, że to nie jest tylko kwestia „wrzucenia paywalla”. Żeby subskrypcje działały, trzeba przemyśleć, co dokładnie oferujemy, jak to promujemy i jak utrzymujemy zainteresowanie odbiorców.

To szkolenie pomoże Ci właśnie w tym – od podstaw, krok po kroku.

Dlaczego warto — czyli o maksymalizowaniu potencjału modelu subskrypcyjnego

Po zakończeniu szkolenia będziesz w stanie odpowiedzieć sobie na najważniejsze pytanie:

czy płatne subskrypcje to dobry kierunek dla Twojego medium – a jeśli tak, to jaki model sprawdzi się najlepiej?

Zyskasz praktyczną wiedzę, która pomoże Ci:

  • ocenić potencjał subskrypcji w Twoim przypadku – realistycznie i bez obiecywania gruszek na wierzbie,
  • poznać konkretne sposoby zarabiania na dostępie do treści,
  • zrozumieć, jak działają różne modele: od klasycznej subskrypcji, przez membership i crowdfunding, aż po płatne newslettery.

Oferujemy tylko sprawdzone podejście dla tych, którzy chcą zwiększyć niezależność i przychody swojej redakcji. Lata doświadczenia Pawła Nowackiego pozwoliły nam stworzyć kurs, po którym nie będziesz musiał niczego się domyślać, zgadywać, czy robić rzeczy metodą prób i błędów.

Program kursu

Lekcja 1

Subskrypcyjne ABC. Co trzeba wiedzieć o subskrypcjach, by zdecydować się na wprowadzenie sprzedaż dostępów do treści?

  • jakie są 3 główne formaty subskrypcji?
  • czy subskrypcje wpływają na przychód z reklam?
  • jakie są inne modele monetyzacji?

Czas trwania: 10 minut

Lekcja 2

Jakie informacje wydawca powinien zbierać, by podjąć decyzję o wyborze właściwego modelu subskrypcji?

  • kiedy warto wprowadzić subskrypcję?
  • jak mierzyć zaangażowanie użytkowników w wirtynie?
  • jakie są rodzaje odbiorców serwisu?

Czas trwania: 7 minut

Lekcja 3

Dlaczego ważne jest zaangażowania użytkowników, by uzyskać wysoką konwersję?

  • jaki jest najważniejszy czynnik sukcesu subskrypcji?
  • jakie jest tempo wdrażania subskrypcji?
  • jak zwiększyć procent konwersji płacących?

Czas trwania: 6 minut

Lekcja 4

Technologia, analityka, narzędzia, polityka cenowa, czyli bez czego subskrypcje nie zadziałają?

  • jakie są mity wokół pojęcia subskrypcji?
  • dlaczego ludzie nie płacą za treści?
  • content, czy technologia decyduje o zakupie?

Czas trwania: 8 minut

Lekcja 5

Jakość contentu wydawcy a sukces w subskrypcjach? Polityka dystrybucji treścią płatną i bezpłatną.

  • jak wyróżnić się na tle konkurencji?
  • jak tworzyć treści unikalne i niezastępowalne?
  • jakie znaczenie ma system płatności w strategii subskrypcji?

Czas trwania: 8 minut

Lekcja 6

Jak działać w praktyce? Kroki prowadzące do subskrypcji: rejestracje, newslettery, subskrypcja.

  • od kogo zacząć: od zarejestrowanych, czy niezarejestrowanych kupujących?
  • jak wykorzystać newsletter do kreowania nawyków odbiorców?
  • ile trwa przekonanie czytelnika do zakupu?

Czas trwania: 12 minut

Warto wiedzieć

Roczny dostęp do materiałów szkoleniowych na platformie edukacyjnej.

To szkolenie kończy się
certyfikatem

Dodatkowe materiały do pobrania:
e-book z podsumowaniem wskazówek

Wysokiej jakości materiały wideo.

Paweł Nowacki

Paweł Nowacki od kilkunastu lat zajmuje się subskrypcjami online.

W latach 2013 – 2016 jako zastępca red. nacz. „Dziennika Gazety Prawnej” był odpowiedzialny za rozwój subskrypcji.

Od 2010 do 2013 jako dyrektor rozwoju serwisów contentowych Polskapresse zaangażowany we wdrażanie paywalla.

Specjalista i mentor w programach grantowych (International Press Institute, Thomson Foundation, Prague Civil Society Center) gdzie doradza kilku tygodnikom lokalnym w zakresie rozwoju i wdrażania subskrypcji płatnych.

Przygotowywał strategie subskrypcyjne dla wydawców specjalistycznych: Elamed, AgroHorti.

Współzałożyciel i członek zarządu Stowarzyszenia Praktyków Transformacji Cyfrowej. Dziennikarz i redaktor: Dziennika Łódzkiego, Gazety Wyborczej, Nowego Dnia, Dziennika Gazety Prawnej.

Absolwent Management 2011 ICAN Institute oraz podyplomowych Studiów Socjologicznych w Zarządzaniu Zasobami Ludzkimi UŁ, mgr filmoznawstwa.
Digital Investigation Techniques – Advanced AFP. DIMAQ Professional.

Cena szkolenia: 490 zł netto.

Dołącz do szkolenia i sprawdź, jak zamienić treści swojej redakcji w stabilne źródło dochodu!

Przejdź do treści