Subskrypcyjne ABC dla początkujących. Jak uzyskiwać przychody za dostęp do treści?
Subskrypcje – nowoczesna forma prenumeraty
Dziś już nikt nie czeka na gazetę w skrzynce. Internet zmienił zasady gry – teraz możesz dostarczać treści częściej, lepiej i z większym zyskiem. W tym szkoleniu dowiesz się, jakie modele subskrypcji działają najlepiej, który sprawdzi się u Ciebie i jak krok po kroku wdrożyć go w swoim medium internetowym. Cena szkolenia to 490 zł netto – to świetna inwestycja w rozwój Twojego medium i nowe źródła przychodu. Konkrety, przykłady i rozwiązania do zastosowania od zaraz.

Paweł Nowacki
Specjalista od modeli subskrypcji online. Ekspert od rozwoju contentowego mediów i działacz w obszarze dziennikarstwa.
Tagi
Subskrypcja, membership, donacje – co wybrać?
Czy każda subskrypcja działa tak samo? Czym różni się jej klasyczna wersja od modelu członkowskiego albo wsparcia donacyjnego? Jakie dane warto zebrać przed podjęciem decyzji i jak uniknąć błędów przy wdrażaniu płatnych treści? W tym szkoleniu pokażemy Ci sprawdzone praktyki i konkretne rozwiązania, których nie znajdziesz w przypadkowych artykułach online. Wszystko po to, by pomóc wydawcom lokalnych i branżowych mediów zarabiać skuteczniej i mądrzej.
Subskrypcyjne ABC
Wielu wydawców myśli o subskrypcji jako o czymś „dla dużych graczy” – tymczasem płatne subskrypcje mogą działać także w lokalnych i niszowych mediach.
Subskrypcje to model, w którym odbiorcy regularnie płacą za dostęp do treści: artykułów, podcastów, newsletterów czy innych form wiedzy i informacji. Najczęściej działa to na zasadzie miesięcznych lub rocznych opłat, które dają dostęp do materiałów premium.
Dobrze wdrożona subskrypcja to nie tylko źródło stabilnego dochodu – to także sposób na zbudowanie lojalnej społeczności i uniezależnienie się od kaprysów reklamodawców czy algorytmów.
Trzeba jednak pamiętać, że to nie jest tylko kwestia „wrzucenia paywalla”. Żeby subskrypcje działały, trzeba przemyśleć, co dokładnie oferujemy, jak to promujemy i jak utrzymujemy zainteresowanie odbiorców.
To szkolenie pomoże Ci właśnie w tym – od podstaw, krok po kroku.
Dlaczego warto — czyli o maksymalizowaniu potencjału modelu subskrypcyjnego
Po zakończeniu szkolenia będziesz w stanie odpowiedzieć sobie na najważniejsze pytanie:
czy płatne subskrypcje to dobry kierunek dla Twojego medium – a jeśli tak, to jaki model sprawdzi się najlepiej?
Zyskasz praktyczną wiedzę, która pomoże Ci:
- ocenić potencjał subskrypcji w Twoim przypadku – realistycznie i bez obiecywania gruszek na wierzbie,
- poznać konkretne sposoby zarabiania na dostępie do treści,
- zrozumieć, jak działają różne modele: od klasycznej subskrypcji, przez membership i crowdfunding, aż po płatne newslettery.
Oferujemy tylko sprawdzone podejście dla tych, którzy chcą zwiększyć niezależność i przychody swojej redakcji. Lata doświadczenia Pawła Nowackiego pozwoliły nam stworzyć kurs, po którym nie będziesz musiał niczego się domyślać, zgadywać, czy robić rzeczy metodą prób i błędów.
Program kursu
Lekcja 1
Subskrypcyjne ABC. Co trzeba wiedzieć o subskrypcjach, by zdecydować się na wprowadzenie sprzedaż dostępów do treści?
- jakie są 3 główne formaty subskrypcji?
- czy subskrypcje wpływają na przychód z reklam?
- jakie są inne modele monetyzacji?
Czas trwania: 10 minut
Lekcja 2
Jakie informacje wydawca powinien zbierać, by podjąć decyzję o wyborze właściwego modelu subskrypcji?
- kiedy warto wprowadzić subskrypcję?
- jak mierzyć zaangażowanie użytkowników w wirtynie?
- jakie są rodzaje odbiorców serwisu?
Czas trwania: 7 minut
Lekcja 3
Dlaczego ważne jest zaangażowania użytkowników, by uzyskać wysoką konwersję?
- jaki jest najważniejszy czynnik sukcesu subskrypcji?
- jakie jest tempo wdrażania subskrypcji?
- jak zwiększyć procent konwersji płacących?
Czas trwania: 6 minut
Lekcja 4
Technologia, analityka, narzędzia, polityka cenowa, czyli bez czego subskrypcje nie zadziałają?
- jakie są mity wokół pojęcia subskrypcji?
- dlaczego ludzie nie płacą za treści?
- content, czy technologia decyduje o zakupie?
Czas trwania: 8 minut
Lekcja 5
Jakość contentu wydawcy a sukces w subskrypcjach? Polityka dystrybucji treścią płatną i bezpłatną.
- jak wyróżnić się na tle konkurencji?
- jak tworzyć treści unikalne i niezastępowalne?
- jakie znaczenie ma system płatności w strategii subskrypcji?
Czas trwania: 8 minut
Lekcja 6
Jak działać w praktyce? Kroki prowadzące do subskrypcji: rejestracje, newslettery, subskrypcja.
- od kogo zacząć: od zarejestrowanych, czy niezarejestrowanych kupujących?
- jak wykorzystać newsletter do kreowania nawyków odbiorców?
- ile trwa przekonanie czytelnika do zakupu?
Czas trwania: 12 minut
Warto wiedzieć


To szkolenie kończy się
certyfikatem

Dodatkowe materiały do pobrania:
e-book z podsumowaniem wskazówek

Wysokiej jakości materiały wideo.

Paweł Nowacki
Paweł Nowacki od kilkunastu lat zajmuje się subskrypcjami online.
W latach 2013 – 2016 jako zastępca red. nacz. „Dziennika Gazety Prawnej” był odpowiedzialny za rozwój subskrypcji.
Od 2010 do 2013 jako dyrektor rozwoju serwisów contentowych Polskapresse zaangażowany we wdrażanie paywalla.
Specjalista i mentor w programach grantowych (International Press Institute, Thomson Foundation, Prague Civil Society Center) gdzie doradza kilku tygodnikom lokalnym w zakresie rozwoju i wdrażania subskrypcji płatnych.
Przygotowywał strategie subskrypcyjne dla wydawców specjalistycznych: Elamed, AgroHorti.
Współzałożyciel i członek zarządu Stowarzyszenia Praktyków Transformacji Cyfrowej. Dziennikarz i redaktor: Dziennika Łódzkiego, Gazety Wyborczej, Nowego Dnia, Dziennika Gazety Prawnej.
Absolwent Management 2011 ICAN Institute oraz podyplomowych Studiów Socjologicznych w Zarządzaniu Zasobami Ludzkimi UŁ, mgr filmoznawstwa.
Digital Investigation Techniques – Advanced AFP. DIMAQ Professional.
Cena szkolenia: 490 zł netto.
Dołącz do szkolenia i sprawdź, jak zamienić treści swojej redakcji w stabilne źródło dochodu!